اخبار, مقالات

شکایت کانون وکلا از استارتاپ ها

شکایت کانون وکلا از استارتاپ ها

به گزارش سرویس اجتماعی برخط نیوز به نقل از فارس – گروه حقوقی و قضایی  پس از آنکه هجمه های اخیر کانون های وکلای دادگستری علیه «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» کارساز نبود و در نهایت این طرح در جهت حذف انحصار از حرفه وکالت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ حال به نظر می رسد این کانون ها به فکر مقابله با استارتاپ های حقوقی و ارزان شدن خدمات حقوقی افتاده اند.

در همین راستا، کانون وکلای دادگستری مرکز که همیشه مدعی بیکاری تعداد قابل توجهی از وکلای دادگستری به ویژه وکلای جوان بوده است و با همین بهانه خواهان جلوگیری از تصویب «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» بود، اخیراً از یکی از استارتاپ های حقوقی که تلاش دارد دسترسی مردم به وکلای دادگستری و خدمات حقوقی را تسهیل و حق الوکاله وکالت در پرونده های قضایی کاهش دهد، تحت عنوان «دخالت در امر وکالت» شکایت کیفری کرده است.

استارتاپ مذکور مانند بسیاری از پلتفرم هایی که مردم روزانه با آن سروکار دارند تنها تسهیل گر دسترسی مردم به وکلاست و حق انتخاب آن ها را در داشتن وکیل و خدمات حقوقی ارزان را بالا می برد. در این استارتاپ، افراد متقاضی وکیل می توانند از میان وکلای دارای پروانه ی رسمی وکالت که در این پلتفرم حضور دارند، با توجه به امتیازات و سابقه وکلا یکی از آن ها را برای وکالت خود انتخاب کنند.

پرونده شکایت از این استارتاپ در حال حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳ تهران در حال رسیدگی است و باید دید سرانجام آن به کجا خواهد رسید؛ آیا کانون وکلا موفق به سنگ اندازی برای کاهش هزینه های مردم می شود یا دستگاه قضایی نیز همانند مجلس به نفع مردم تصمیم خواهد گرفت؟

منبع : خبرگذاری فارس

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *