وکالت, خانواده, مقالات

چرا به بهترین وکیل خانواده نیاز داریم؟

بهترین وکیل خانواده

خانواده مهم ترین رکن جامعه است. خانواده شاد و سالم، جامعه سالم می سازد و خانواده های از هم گسیخته و متلاشی، مشکلات بزرگی را برای جامعه درست می کند. تلاش برای سالم نگهداشتن کانون خانواده در کنار هم از مهم ترین چالش های هر جامعه ای است. با وجود همه مراقبت ها ممکن است مسائل و مشکلاتی پیش بیاید که آرامش خانواده به هم بریزد، این آشفتگی می تواند ریشه های مختلفی داشته باشد، از اختلاف و درگیری بین زن و شوهر گرفته تا دعوا بر سر حضانت فرزندان یا قضیه ارث و میراث. در این شرایط بهترین وکیل خانواده است که می تواند فرشته نجات باشد.

شاید ندانید که دایره موضاعات دعاوی خانوادگی چقدر گسترده و وسیع است. وقتی یکی از این موارد برای هر کدام مان پیش بیاید و بقیه اعضای خانواده به هر دلیلی مخالف نظر و تصمیم ما باشند آن وقت است که به وکیل خانواده نیاز شدید داریم. باورش سخته اما تمامی ۱۳ بند زیر جزو مسائل حقوقی در خانواده است که بعید است برای حل و فصل آنها تنهایی بتوانیم نتیجه مطلوب را بگیریم.

  • نامزدی و خسارات ناشی از بهم زدن نامزدی، ازدواج، سن ازدواج، الزام به ثبت ازدواج دائم، اثبات رابطه زوجیت، اخذ اجازه ازدواج دختر، ازدواج مجدد زوج
  • استرداد جهیزیه، تامین دلیل جهیزیه، تامین خواسته جهیزیه
  • مطالبه مهریه، مهرالمثل، ممنوع الخروجی، تامین خواسته و توقیف اموال، اعسار و تقسیط
  • نفقه زوجه، نفقه فرزند، ترک انفاق، تهیه مسکن مستقل، تمکین، نشوز زوجه
  • شروط ضمن عقد، شرط نصف دارایی، اجرت المثل، نحله
  • عسر و حرج زوجه، گواهی عدم امکان سازش، طلاق توافقی، طلاق رجعی، طلاق بائن، طلاق خُلع، طلاق مُبارات، رجوع
  • فسخ نکاح، موارد فسخ نکاح، تدلیس
  • حضانت فرزند، ملاقات فرزند
  • اثبات نسب، نفی ولد، اهدای جنین، فرزند خواندگی
  • حجر، قیومیت، نصب قیم، عزل قیم، رفع حجر، حکم رشد
  • دستور موقت در خصوص دعاوی خانواده
  • امور راجع به غایب مفقودالاثر
  • تغییر جنسیت

البته که موارد بالا بسیار کلی است و هر کدام زیر شاخه های خود را دارد. درباره هر موضوع برای وکیل خانواده وظایفی تعریف شده که قالب کلی آنها ثابت و تفاوت در جزئیات پرونده است. موضوعات تخصصی دعاوی خانوادگی به تجربه زیاد وکلای ما نیاز دارند و از وظایف بهترین وکیل خانواده این است که تصمیمات خود را با دانش کامل و در نظر گرفتن همه جانبه اصل تحکیم بنیان خانواده انجام دهد، چرا که تنها یک خطای کوچک او می تواند آسیب جدی برای افراد زیادی باشد.

وکیل متخصص دعاوی خانوادگی باید به رویه قضایی کاملا مسلط باشد. بسیار دیده شده که ارسال یک اظهارنامه دقیق و درست، نتیجه دعوی را مشخص می کند. به دلیل ارتباط بیشتر دعاوی خانوادگی به هم، یک اقدام اشتباه یا شکست در یک دعوی، سایر دعاوی را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد.

یکی دیگر از وظایف وکیل خانواده ارائه مشاوره دقیق به افراد مرتبط با پرونده است. بهترین وکیل خانواده وظیفه دارد تمامی جزئیات، حقایق و احتمالات را به طور کامل، جامع و به زبان ساده برای اشخاص درگیر پرونده توضیح و آنها را از روند حقوقی مسئله آگاه کند تا بدانند تصمیمی که در آستانه گرفتن آن هستند ممکن است چه تبعاتی برای چه کسانی داشته باشد.

 

اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تنها با یک تلفن، مشکل خود را با وکلای پایه یک سیدوک در میان بگذارید

 

وکیل خانواده چه می کند؟

وکیل خانواده باید به عنوان نماینده موکل خود در جلسات دادرسی حاضر شده و اگر به هر دلیلی موکل در دادگاه حضور نداشت، با قدرت کامل از حقوق و منافع او دفاع کند. خیلی از اشخاص به دلایل مختلفی از جمله روبرو شدن با طرف دیگر دعوا، نوع شغل، کمبود وقت یا هر دلیل شخصی دیگری علاقه و امکان حضور در دادگاه را ندارند. از مهم ترین وظایف وکیل خانواده این است که بتواند بدون حضور موکل خود، در جلسات دادگاه با ارائه مدارک کافی، دفاعیه و اظهارات خود را مطرح کند طوری که بهترین نتیجه ای که موکل منتظر آن است به دست بیاید.

مسائل خانوادگی بسیار حساس و گاهی دشوار است. دقیقا به همین دلیل است که وکیل خانواده از وکلای دیگر متمایز می شود. بهترین وکیل خانواده وقتی که مفهوم کانون خانواده و اهمیت آن برای جامعه سالم را درک کرده باشد، همه تلاش اش برای حفظ زندگی مشترک و ایجاد صلح است.

وکیل خانواده هرچه باتجریه تر باشد و به قوانین خانواده مسلط باشد نتیجه بهتر می گیرد. اگر روابط عمومی و فن بیان خوبی داشته باشد بهتر می تواند با طرفین دعوا ارتباط برقرار کند. شاید یکی از مهم ترین وظایف بهترین وکیل خانواده این باشد که طوری پرونده را پیش ببرد که به هیچکدام از اعضای خانواده کوچک ترین آسیبی نرسد و در عین حال نتیجه دلخواه به دست بیاید.

نداشتن آگاهی کامل نسبت به موضوع پرونده، بی تجربه بودن، عدم تعهد و صداقت وکیل خانواده می تواند سرنوشت افراد خانواده را برای همیشه تغییر دهد. تعهد، مسئولیت پذیری، صداقت و تجربه زیاد در پرونده های متفاوت، اصلی ترین وظایف بهترین وکیل خانواده است.

بهترین وکیل خانواده

بهترین وکیل خانواده تهران کیست؟

احتمالا شما تا به حال عنوان بهترین وکیل خانواده را خیلی وقت ها در دادسراها و از زبان مردمی که درگیر پرونده های خود هستند شنیده اید. اینکه مردم چه در تهران و چه در بقیه نقاط کشور و در همه امور به دنبال متخصص و بهترین وکیل ها باشند اصلا جای تعجب ندارد. همیشه و برای انجام همه کارها ما دنبال بهترین هستیم اما چطور می شود این بهترین ها را پیدا کرد؟

این نکته بسیار مهم و قابل تامل است که همه وکلا در سراسر کشور با گذر از فیلترهای بسیار سخت و پیچیده عنوان وکیل را به دست می آورند. می توان اینطور نتیجه گرفت که همه وکلایی که عضو کانون وکلای دادگستری کشورند از بهترین ها هستند.

چیزی که باعث می شود بعضی وکلا عنوان بهترین وکیل را بگیرند و بعضی های دیگر به پسوند وکیل خوب قانع باشند، خصوصیاتی مهم مانند جسارت، پیگیری، تعهد کاری، امانت داری، رازداری و تلاش برای گرفتن بهترین نتیجه است.

ما در مجموعه «سیدوک» جمعی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری را کنار هم داریم تا درباره موضوعات مختلفی که این روزها ذهن شما را درگیر کرده تلفنی به شما مشورت دهند. اگر کمبود وقت دارید و نمی توانید در جلسات دادگاه و دادرسی باشید، وکلای ما مسئولیت پرونده شما را از صفر تا صد پذیرفته و به عنوان نماینده شما در جاهایی که لازم است حاضر می شوند.

ما در «سیدوک» تمام تلاش خود را می کنیم تا با مشورت دادن، آرامش و لبخند داشته باشید و مسائل حقوقی تان را با اطمینان پیش ببرید.

 

ثبت مشاوره تلفنی ۲

  • ۰ تومان
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

امتیاز دهید
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “چرا به بهترین وکیل خانواده نیاز داریم؟

  1. آواتار ترانه بدر ترانه بدر گفت:

    وکیل سیدوک برای انجام امور وکالت به منزل شخص میان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *