مقالات, حقوقی

پیدا و پنهان موسسات حقوقی

پیدا و پنهان موسسه حقوقی

موسسه حقوقی یک مجموعه تخصصی در موضوعات وکالت، مشاوره حقوقی، کارشناسی رسمی و ارائه انواع خدمات ثبتی و حقوقی محسوب می‌شود و مزیت آن را باید در تجمیع یکجای تعداد زیادی از خدمات دانست. به طوری که معمولا این نوع موسسه همه نیازهای حقوقی اشخاص و خانواده‌ها را پاسخ می‌دهد.

موسسات حقوقی نقطه اتصال بین مردم و متخصصان حوزه قضا و حقوق هستند. همانطور که ما برای هر یک از موضوعات زندگی خصوصی، اقتصادی و اجتماعی‌مان به سراغ متخصصان همان موضوع می‌رویم، طبیعتا در زمینه مسائل حقوقی و قضایی هم باید به متخصصانی مراجعه کرد که در موسسات حقوقی گرد هم آمده‌اند تا مجموعه‌ای تخصصی و حرفه‌ای از خدمات این حوزه را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

خدمات موسسات حقوقی

تنظیم انواع قراردادهای داخلی و بین‌المللی، تدوین و بررسی قراردادهای پیمانکاری، انجام امور مربوط به ثبت شرکت‌ها، ثبت علائم تجاری، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به انواع سوالات حقوقی، مشاوره‌های حقوقی، امور مربوط به اخذ کارت بازرگانی و… از جمله خدماتی است که در موسسات حقوقی ارائه می‌شود.

همچنین مسائل حقوقی مربوط به خانواده یکی از مهمترین و پرکاربردترین مواردی است که موسسات حقوقی با بهره‌مندی از وکلا و کارشناسان خبره خود در زمینه آن فعالیت دارند. بنابراین در موارد زیر می‌توانید از خدمات حوزه خانواده در موسسات حقوقی استفاده کنید: امور مرتبط به طلاق، طلاق توافقی، طلاق خلع و مبارات، حضانت فرزند، شروط ضمن عقد، مسائل و حقوق مربوط به نفقه، استرداد جهیزیه، قوانین مربوط به تمکین، شرایط فرزندخواندگی، قوانین فسخ نکاح، وصول مهریه، حق ملاقات فرزند بعد از طلاق، اجرت‌المثل و…

خدمات مشاوره کیفری از دیگر مواردی است که در موسسات حقوقی ارائه می‌شود. هنگامی که شما از شخصی شکایت می‌کنید، برای آن شخص شکایت کیفری در نظر گرفته می‌شود. برای نوشتن شکوائیه می‌توانید به موسسات حقوقی مراجعه کنید. شکوائیه کیفری شیوه خاصی برای نوشتار ندارد اما شما با مراجعه به این موسسات می‌توانید شکوائیه‌ای تنظیم کنید تا به طور مفید و خلاصه به شرح موضوع بپردازد و از اطاله دادرسی جلوگیری کند.

در موسسات حقوقی برای وصول مطالبات نیز فعالیت‌هایی انجام می‌شود؛ در قراردادها و روابط تجاری، بعضی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که اشخاص در وصول مطالبات خود به شخص طرف قرارداد کوتاهی می‌کنند. موسسات حقوقی در این مواقع برای وصول بدهی‌های به تعویق افتاده و پرداخت نشده به کمک شخص می‌آیند.

موارد متعدد دیگری نیز وجود دارند که کارشناسان درباره آن‌ها تخصص و آگاهی لازم را دارند و می‌توانند راهنمای افرادی باشند که به این موسسات مراجعه می‌کنند.

شرایط عضویت در موسسات حقوقی

تشکیل و تاسیس موسسه حقوقی شرایط خاص خود را دارد. از جمله اینکه اعضای موسسه حقوقی نباید سابقه کیفری و محکومیت انتظامی از درجه ۴ به بالا داشته باشند. این افراد نباید دفتر وکالت شخصی داشته باشند و همچنین اجازه عضویت همزمان در دیگر موسسات حقوقی را ندارند. تمدید مداوم پروانه وکالت و عدم اشتهار به اعمال فساد و نامربوط با قوانین وکالت از دیگر شرایط عضویت در این موسسات است.

پیدا و پنهان موسسات حقوقی

نحوه تشکیل یک موسسه حقوقی

در قوانین حقوقی و قضایی شرایط خاصی برای تشکیل و اداره موسسه حقوقی وجود دارد که با رعایت این شروط می‌توان یک موسسه حقوقی تأسیس کرد.

  • حداقل یکی از اعضای موسسه باید بیش از ده سال سابقه وکالت در دادگستری داشته باشد.
  • موسسه باید از وکلایی تشکیل شده باشد که مکان اشتغال آن‌ها بر اساس پروانه وکالت و در حوزه اقامت موسسه باشد.
  • اطلاعات کامل اعضا باید در اساسنامه ذکر شود و این موارد باید توسط کانون وکلا تأیید شود.
  • یک نسخه از آگهی تاسیس یک ماه بعد از تاریخ انتشار باید به کانون وکلا تحویل داده شود.
  • اساسنامه بعد از ثبت در دفتر کانون وکلای دادگستری باید در اداره ثبت شرکت‌ها نیز درج شود.

مزایای موسسات حقوقی

همان‌طور که گفتیم یک موسسه حقوقی از چند وکیل و کارشناس خبره تشکیل شده است که هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند. این یک امتیاز و امکان ویژه است که موکل می‌تواند از تخصص و مشاوره وکلای مختلف که همزمان در موسسات حقوقی حضور دارند استفاده کند. مزیت دیگر این موسسات جذب نیروهای جوان و خبره در زمینه وکالت است؛ همچنین در عصر حاضر وکلا و کارشناسان جوان با شرکت در دوره‌ها و گروه‌های مختلف که معمولا با هماهنگی موسسات انجام می‌شود، دانش حقوقی خود را افزایش می‌دهند. بنابراین متقاضی خدمات حقوقی در صورت مراجعه به موسسات حقوقی، دسترسی مناسبی به بسیاری از تخصص‌های حوزه قضایی و حقوقی خواهد داشت.

خدمات آنلاین حقوقی

امروزه با گسترش خدمات آنلاین و طراحی نرم‌افزارهای متنوع، مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری از خدمات مناسب و باکیفیت بهره بگیرند و مشکلات خود را با کارشناسان به صورت آنلاین مطرح کنند. بسیاری از موسسات حقوقی در سایت خود بخش ویژه‌ای برای ارائه خدمات آنلاین حقوقی دارند. در حقیقت، با توجه به تغییر سبک زندگی و توسعه خدمات آنلاین، ارائه مشاوه حقوقی آنلاین جزو مهمترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های موسسات حقوقی است. روال معمول برای بهره‌مندی از خدمات آنلاین موسسات حقوقی این است که شما با ثبت مشخصات خود و شرح کوتاهی از خدمت درخواستی، منتظر تماس کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی در فرصت مناسب می‌مانید. سپس وکیل مرتبط و متخصص با موضوع درخواستی‌تان به شما معرفی می‌شود تا بتوانید با او مشورت کنید یا پیگیری پرونده حقوقی‌تان را به وی واگذار نمایید.

خدمات داوری

داوری به معنای واسطه‌گری و میانجی‌گری در دعاوی است که معمولا هزینه‌های کمتری را برای حل و فصل اختلافات به دنبال دارد. اموری مانند داوری‌های بین‌المللی و داخلی که با اشخاص حقوقی و حقیقی در ارتباط هستند، تنظیم و انعقاد انواع قراردادها و… از جمله مواردی است که در یک موسسه حقوقی در زمینه داوری انجام می‌شود.

در این موسسات، داور پیشنهاد و نظر خود را یک هفته بعد از اعلام شکایت بیان می‌کند و اگر هر کدام از طرفین دعوا از رأی صادرشده ناراضی باشد به دادگاه مراجعه می‌کند و خواستار ابطال رأی می‌شود.

مراجعه به وکیل و متخصص حقوقی و قضایی این امکان را به شما می‌دهد تا در دنیای معاصر و تخصص‌محور، به شکلی تخصصی و آگاهانه با موضوعات و مشکلات خود روبرو شوید و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بازگشت به لیست