وکالت, خانواده, مقالات

وکیل خانواده در تهران

وکیل خانواده برای دعاوی خانوادگی

بسیاری از شهروندان به دنبال یافتن وکیل خانواده در تهران هستند. این یک نکته و موضوع مهم است که از نظر این شهروندان، وکیل خانواده باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

عده ای از مردم اعتقاد دارند که وکیل خانواده در تهران به خاطر حضورش در بسیاری از دعاوی خانواده، آنقدر تجربه به دست آورده است که می تواند موجب موفقیت در پرونده های دیگر شود.

یک وکیل خانواده در تهران باید دانش بالا و مطالعه کافی درباره موضوعات مرتبط با دعاوی خانواده داشته باشد تا بتوان او را یک وکیل خوب خانواده دانست. همچنین اشراف به همه قوانین حقوقی خانواده و اطلاع دقیق از روندهای قضایی، مهمترین خصوصیات وکیل خانواده در تهران به شمار می آید.

شما می توانید برای هر یک از موضوعات دعاوی خانواده، درخواست وکیل خانواده در تهران داشته باشید. همچنین سامانه سیدوک با بهره مندی از حضور ده ها وکیل خانواده در تهران که همگی باتجربه و وکیل پایه یک دادگستری هستند، آماده ارائه خدمات به شما است.

وکیل خانواده برای دعاوی خانوادگی

هزینه وکیل خانواده

هر وکیل خانواده در تهران با توجه به میزان سابقه خویش مبلغی را بعنوان حق الوکاله به موکل اعلام می کند. از این رو میزان تجربه، اعتبار و تخصص می تواند عامل تعیین کننده ای برای اعلام هزینه باشد. اما نکته مهم این است که هزینه باید مطابق تعرفه رسمی و قانونی باشد.

همچنین در این میان، سامانه سیدوک تلاش خود را به کار گرفته است تا بر اعلام هزینه به گونه ای نظارت نماید که همه بتوانند از این خدمات استفاده کنند. چون اعتقاد ما بر این است که فرهنگ مشورت پذیری و مشاوره باید آنقدر در جامعه نهادینه شود که برای همه مردم قابل دسترسی باشد.

بنابراین چنانچه تمایل به دریافت خدمات در موضوعات خانواده دارید، بدون نگرانی درباره هزینه، می توانید از سیدوک بهترین وکیل متخصص پایه یک خانواده بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره تلفنی از وکیل خانواده کلیک کنید

شاخه های وکیل خانواده

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، هر یک از حوزه های حقوقی خانواده، تخصص و تجربه خاص خود را می طلبد. اما به طور خلاصه می توان گفت دعاوی که وکیل خانواده با آن مواجه است بیشتر در زمینه های طلاق، تمکین، مهریه، نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن، الزام به ثبت ازدواج دائم، سن ازدواج، اثبات رابطه زوجیت، نفقه، دریافت اجازه ازدواج دختر، شروط ضمن عقد، فسخ نکاح، حضانت فرزند و … است.

در ادامه، درباره هر کدام از تخصص های وکیل خانواده توضیحات کوتاهی ارائه می شود. البته سایت سیدوک اطلاعات تکمیلی و جداگانه ای درباره هر یک از زمینه های تخصصی وکیل خانواده در تهران منتشر کرده است. همچنین بخشی از این اطلاعات در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

  • برای حضانت

یکی از شاخه ها مربوط به حضانت فرزند است. تا زمانیکه زن و مرد با یکدیگر زندگی می ‌کنند، تربیت، پرورش و نگهداری فرزند بر عهده هر دو آنها است. با جدایی طرفین و تا رسیدن فرزند به سن بلوغ، موضوع حضانت مطرح می‌ شود.

به عبارت دیگر، بحث حضانت مربوط به کودکان است و وکیل خانواده می تواند در این زمینه به شما مشاوره داده یا وکالت شما را قبول کند.

مطابق قانون، دخترها تا ۹ سالگی و پسرها تا ۱۵ سالگی تحت حضانت می باشند و پدر و مادر، ملزم به اجرای مسئولیت‌های خود در قبال فرزند هستند.

گفتنی است در بعضی از طلاق ‌ها که به صورت توافقی اتفاق می ‌افتد، زوجین پیش از اقدام به جدایی و با مشورت یک مشاور حقوقی وکیل خانواده در تهران راجع به مسئله حضانت با یکدیگر توافق می ‌کنند.

بدین ترتیب که روزهای ملاقات، مدت زمان و همچنین تعداد ملاقات نیز از پیش تعیین می ‌شود ولی بازهم مطابق با ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده، دادگاه در مورد هرگونه توافق در ارتباط با حضانت تصمیم می ‌گیرد.

در مواد  ۱۱۶۸ تا ۱۱۷۹ قانون مدنی به‌ طور کامل به موضوع حضانت پرداخته شده است. طبق ماده ۱۱۶۸ قانون مدنی که به‌طور مستقیم به نگه ‌داری اطفال می ‌پردازد که به عنوان حق و تکلیف پدر و مادر مشخص شده است. این موضوع به این معنا است هم مرد و هم زن مسئولیت قانونی در مورد حضانت فرزند دارند.

  • برای طلاق

یکی دیگر از زمینه ها موضوع طلاق است. طلاق، به خودی خود یک مسیر پرتنش و مبهم است و در ابتدای این مسیر ناگوار، زوجین می‌ توانند با بهره‌گیری از مشاوره حقوقی با وکیل خانواده، درگیری‌ های حقوقی و مالی در طول این فرآیند را از بین برده یا به حداقل رسانند.

طلاق در هر کشور فرآیند متفاوتی دارد که توسط وکیل خانواده و متناسب با قوانین و مذهب آن کشور اعمال می ‌شود. در ایران و مطابق با مذهب شیعه، طلاق از اختیارات مرد است.

به این معنی که طبق ماده ۱۱۳۳ «مرد هرزمان که بخواهد می ‌تواند زن را طلاق دهد». نکته حائز اهمیت در آن است که زن نیز تحت شرایطی می‌ تواند درخواست طلاق داشته باشد.

  • برای مهریه

مهریه یکی دیگر از موضوعات مطرح در حیطه خانواده محسوب می شود. مهریه حق مالی زن است که به موجب عقد ازدواج به او تعلق می ‌گیرد و هر زمان که اراده کند، به کمک وکیل دادگستری و با حکم شرع و قوانین کشور، می‌ تواند آن ‌را مطالبه کند.

به موجب ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی: «به مجرد عقد، زن مالک مهر می‌ شود و می ‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید». به این معنا که زن مالک مهر می‌ شود و تحت هیچ شرایطی حتی خیانت به مرد، این مالکیت باطل نخواهد شد.

  • برای نفقه

یکی دیگر از تخصص ها، نفقه است. معنای نفقه را در حقوق خانواده، تامین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوراک، لباس، بهداشت و درمان، لوازم منزل و… دانسته اند.

پس از جاری شدن عقد ازدواج، دریافت نفقه از شوهر جزو حقوق مسلم زن محسوب می شود. این حق از زن سلب نمی شود مگر اینکه در مرجع قانونی ثابت شود که «نشوز و عدم تمکین» اتفاق افتاده است. حضور متخصص می تواند در زمینه اثبات ناشزه یا غیر ناشزه بودن زن و همچنین احقاق نفقه زن از شوهر کارساز باشد.

البته نفقه فقط مربوط به ازدواج دائم است و مرد در ازدواج موقت طبق قانون ملزم به پرداخت نفقه نیست مگر اینکه در زمان عقد، این موضوع شرط شده باشد.

همچنین دریافت نفقه توسط زن در ازدواج دائم دارای شرایطی است که از جمله آنها می توان به تمکین خاص و تمکین عام اشاره کرد.

تمکین خاص به معنای داشتن روابط زناشویی توسط طرفین است.

تمکین عام به معنای فرمانبرداری زن از شوهر در مسائل زندگی و نیز اقامت او در منزل شوهر است.

  • برای ازدواج

ازدواج از جمله تخصص های وکیل خانواده است. مطابق قانون، هم مرد و هم زن این حق و امکان را دارد که برای جاری شدن عقد نکاح، وکالت به غیر دهد.

وکیل خانواده برای ازدواج می تواند موکل خود را در زمینه های ازدواج دائم، ازدواج موقت و ازدواج مجدد راهنمایی کند و بهترین مسیر را مطابق قانون و شرایط وی، در اختیارش قرار دهد.

همچنین اگر شخصی به ازدواج دیگری درآمده اما این ازدواج ثبت نشده است با دادن وکالت به وکیل خانواده می تواند اقدام به طرح دعوای الزام به ثبت ازدواج نماید.

از آنجا که هر یک از انواع ازدواج دارای پیچیدگی ها و قوانین خاص خود است، پیشنهاد می شود که همه مراحل آن با حضور متخصص پیگیری شود.

وکیل خانواده در سیدوک

سامانه سیدوک از حضور و همکاری ده ها وکیل خانواده که متخصص دعاوی خانواده و موضوعات مرتبط با آن هستند، بهره مند است. همه وکلای سیدوک وکیل پایه یک دادگستری و دارای چندین سال سابقه در حوزه تخصصی خود هستند. ما از ارائه راهنمایی و مشورت به همه مردم ایران لذت می بریم و آن را افتخار می دانیم. چون یکی از مهمترین اهداف سیدوک ارتقای فرهنگ مشورت پذیری است.

چنانچه در موضوعات خانواده به مشاوره حقوقی نیاز دارید، می توانید از طریق فرم زیر درخواست خود را برای مشاوره با وکیل خانواده در تهران ثبت کنید تا همکاران ما در اولین فرصت شما را به متخصصین خبره و باتجربه در سیدوک ارتباط دهند.

 

ثبت مشاوره تلفنی ۲

  • ۰ تومان
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

امتیاز دهید
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “وکیل خانواده در تهران

  1. آواتار حنانه بزرگیان حنانه بزرگیان گفت:

    چطور میشه هم مهریه ام رو بگیرم هم بچه ام رو؟

    1. آواتار editor editor گفت:

      مهریه را می توانید بگیرید و حقتون می باشد ولی فرزند تا ۷ سالگی حضانتش با شماست بعد تا سن بلوغ با پدر می باشد و بعد از سن بلوغ به اختیار فرزند مگر عدم صلاحیتش را در دادگاه اثبات نمایید

      1. آواتار حنانه بزرگیان حنانه بزرگیان گفت:

        پدرش میگه مهریه ات رو ببخش بچه رو بگیر. من توان مالی ندارم. احتیاج به مهریه دارم که بتونم باهاش شرایط زندگی رو مهیا کنم. برای همین این سوال رو داشتم که چطور میشه هردو رو گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *