وکالت, خانواده, مقالات

وکیل طلاق توافقی کیست؟

وکیل طلاق توافقی کیست؟

وکیل طلاق توافقی کسی است که وکالت شخصی را به عهده می گیرد تا به نمایندگی از او برای انجام مراحل طلاق توافقی در دادگاه خانواده حاضر شود. از آنجایی که مسیر طلاق می تواند برای زوجین به یک روند خسته کننده و دشوار تبدیل شود، حضور وکیل کار بلد و با تجربه برای طلاق توافقی باعث سرعت و همواری مسیر خواهد شد.

در مراحل انجام طلاق توافقی هر کدام از زوجین حق انتخاب وکیل برای خود دارند. وکیل می تواند با شناسنامه، کارت ملی و عقد نامه اقدام به ثبت دادخواست طلاق کند. در صورتی که هر یک از طرفین اقدام به گرفتن وکیل کند، می ‌تواند بدون این که خودشان مراجعه حضوری به دادگاه داشته باشند، مراحل طلاق را توسط وکیل خود به آسانی و با سرعت انجام دهند.

با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن موضوعات حقوقی پیشنهاد می ‌کنیم برای انجام مراحل طلاق حتما از وکیل مجرب کمک بگیرید تا وقت و هزینه ‌ای که انجام داده اید از بین نرود.

وکلا و کارشناسان حقوقی ما در «سیدوک» برای خدمت ‌رسانی و پاسخگویی به سوالات شما آماده هستند.

شرایط طلاق توافقی

در قانون سه نوع طلاق تعریف شده است. طلاق به درخواست زوج، طلاق به درخواست زوجه و طلاق توافقی‌. در طلاق توافقی نه مرد تمایلی به ادامه زندگی با همسر خود دارد و نه زن و از طرف دیگر هر دو طرف در تمام مسایل مالی پیرامون با یکدیگر به توافق رسیده اند.

طلاق اگر به درخواست یکی از زوجین باشد مراحل طولانی و پر پیچ و خمی را باید طی کند تا دادگاه حکم نهایی طلاق را صادر کند. اما در طلاق توافقی به خاطر توافق بین زوجین، مراحل کوتاه ‌تر شده و به سرعت انجام می ‌شود تا جایی که حتی ممکن است در عرض یک ماه حکم طلاق توسط دادگاه صادر شود.

در رویه دادگاهها مشاهده می شود گاهی دادخواست طلاق که به درخواست زوج یا زوجه مطرح می شود، پس از حضور طرف مقابل در اولین جلسه رسیدگی دادگاه، به طلاق توافقی تبدیل شده و منجر به صدور گواهی عدم امکان سازش می گردد.

وکیل طلاق توافقی کیست؟

درخواست طلاق توافقی

در طلاق توافقی طرفین باید درباره موارد مهم زیر تفاهم داشته باشند.

  • مهریه
  •  نفقه
  • اجرت‌ المثل
  • حضانت فرزندان
  • نفقه فرزندان
  • جهیزیه
  •  سایر مسائل مالی

در طلاق توافقی یکی از مهم ترین تصمیمات این است سهم زن از دارایی‌ و اموال بدست آمده در طول زندگی مشترک چقدر است؟ پس از توافق درباره این موارد، باید دادخواست طلاق ثبت شود و پس از آن زوجین به یکی از دادگاه‌ های خانواده مراجعه کنند.

بهتر است بخوانید : مشاوره حقوقی طلاق توافقی

نکته مهم در طلاق توافقی این است که از زمان شروع پرونده تا لحظه ‌ای که طلاق در شناسنامه‌ زوجین ثبت و سند طلاق ‌نامه توسط سردفتر امضا می‌ شود، باید توافق کامل هر دو طرف وجود داشته باشد. یعنی در هر مرحله ‌ای از این مسیر که یک نفر از زن یا مرد پشیمان شود و توافق بین آنها از بین برود و مایل به جدایی نباشد، می‌ تواند از انجام تعهدات شانه خالی کند و به ازدواج برگردد.

در این حالت هیچ دادگاهی دیگر نمی ‌تواند و اجازه ندارد تا حکم طلاق را صادر کند. زیرا اصولا این نوع طلاق مبتنی بر توافق کامل طرفین از ابتدا تا انتهای مسیر و در تمام امور است.

 

اگر نیاز به مشاوره در زمینه طلاق توافقی دارید می توانید تنها با یک تلفن مشکل خود را با وکلای پایه یک سیدوک در میان بگذارید

مراحل طلاق توافقی

برای پیگیری طلاق توافقی اولین اقدام زوجین، ثبت نام در سامانه تصمیم و اخذ گواهی عدم انصراف طلاق از مراکز بهزیستی است، سپس زن و مرد باید با همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه و عقد نامه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواست طلاق توافقی ثبت کنند تا در نهایت دادگاه خانواده وقت رسیدگی تعیین وگواهی عدم امکان سازش صادر کند.

رای دادگاه خانواده برای طلاق توافقی تحت عنوان”گواهی عدم امکان سازش” صادر می شود که قابل اعتراض است ولی زوجین می توانند برای اینکه مراحل طلاق به سرعت پیش رود، حق اعتراض خود را ساقط کرده و به صورت کتبی از اعتراض به رای صرف نظر نمایند. این از مواردی است که وکیل و مشاور حقوقی می داند و حتما می تواند درباره این قضیه به شما کمک کند. وکیل طلاق توافقی در همین لحظات حساس است که مسیر را برای شما کوتاه و امن می کند.

وکیل طلاق توافقی کیست؟

هزینه طلاق توافقی

برای هر دادخواست، دادگاه هزینه‌ ای برای دادرسی دریافت می‌ کند. این هزینه بسته به نوع دادخواست که مالی یا غیر مالی باشد متغیر است. طلاق توافقی یک دادخواست غیر مالی است و هزینه ثبت دادخواست طلاق توافقی حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

بعد از آذرماه ۹۷ مقرر شد تا درخواست ‌های طلاق در سامانه ثبت شود و زوجین طبق نوبتی که اعلام می‌ شود، برای انجام مراحل به مراکز بهزیستی مراجعه کنند. بعد از این الزام، یک هزینه به هزینه‌ های طلاق توافقی اضافه شد که هزینه مشاوره اجباری است که زوجین باید برای دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق در آن‌ جلسات شرکت کنند.

در حال حاضر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ثبت دادخواست ‌های طلاق توافقی که گواهی عدم انصراف از طلاق دریافت نکردند، منع شده اند. در پی این قانون، هزینه‌ های مشاوره که در مجموع حدود ۵۲۰ هزار تومان برای ۵ جلسه است به هزینه ‌های طلاق ‌توافقی اضافه شد.

 علاوه بر این هزینه ‌ها، هزینه ‌های مشاوره ارجاع شده از سوی دادگاه، هزینه ثبت طلاق در دفترخانه یا محضر و در صورت داشتن وکیل، هزینه‌ های وکیل هم­­­­­­ به هزینه های فوق اضافه می ‌شود. در صورتی که هر دو طرف یعنی هم  زن و هم مرد بخواهند وکیل به جای آنها پروسه را پیگیری و  در دادگاه حاضر شود، حتما باید دو وکیل یکی برای زن و یکی برای مرد انتخاب شود و امکان انجام مراحل توسط یک وکیل برای هر دو نفر وجود ندارد.

 

اگر برای طلاق توافقی نیاز به وکیل دارید ما می توانیم بهترین وکلای پایه یک را به شما معرفی کنیم

مدت زمان طلاق توافقی

از آنجایی که اصل ضروری در طلاق توافقی وجود توافق و رضایت کامل بین طرفین است و زوجین باید در تمام مسائل مالی و غیر مالی از قبل توافق داشته باشند، لذا رسیدگی در داگاه طولانی نیست. اما باز هم هیچ زمان دقیقی برای انجام تمامی مراحل از ابتدا تا انتها نمی ‌توان مشخص کرد و تعیین زمان بستگی به متغیرهای زیادی از جمله شهری که در آن ساکن هستید یا میزان جلسات مشاوره، استفاده از وکیل و موارد دیگر دارد.

اما در مجموع می‌ توان گفت مدت زمان ارائه حکم نهایی طلاق تقریباً یک الی دوماه طول می ‌کشد. پس از اجباری شدن نوبت‌ گیری برای طلاق توافقی توسط سامانه، حداقل زمان اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق گاهی تا ۴۵ روز طول می‌ کشد و پس از آن دادخواست طلاق ثبت می‌شود.

وکلای پایه یک «سیدوک» آماده همراهی و همدلی با شما در مسیر طلاق توافقی هستند تا با کمترین هزینه و دغدغه از این بحران عبور کنید.

«سیدوک» در کنار شماست تا با لبخند و آرامش زندگی کنید.

 

امتیاز دهید
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “وکیل طلاق توافقی کیست؟

  1. آواتار آسمان آبی آسمان آبی گفت:

    وقت بخیر. میشه برای طلاق توافقی هم زن و هم مرد از مجموعه شما وکیل گرفت؟

    1. آواتار webmaster webmaster گفت:

      برای اطلاع از شرایط با شماره ۰۲۱۷۴۴۱۳۱۰۰ واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

      1. آواتار حنانه بزرگیان حنانه بزرگیان گفت:

        ممنون از راهنمایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *